Det är värt varenda sekund!

För er som inte vet så arbetade jag som bartender i Spanien under 3 månader i sommras. Det var något utav det roligaste jag har gjort i hela mitt liv. Samtidigt som jag träffade massor av underbara människor och hade the time of my life, så lärde jag mig även mycket om livet. Jag lärde mig att ta hand om mig själv och att ta större ansvar. Att åka till Spanien på egen hand gjorde att jag växte som människa. Jag lärde mig även att om man vill ha något gjort, så måste man göra det själv, och inte lita på att andra får det gjort! Även om jag saknade alla där hemma så stannde jag längre än jag planerat från början.

Min resa bestod utav lycka, gemenskap, nöjen, skratt, kärlek, utflykter, nya vänner, festande, sena nätter och varma sommardagar, men även utav gråt, svek och slit. Trots de tre sista sakerna så ångrar jag ingenting och jag skulle hur lätt som helst kunna göra om det. Till er som funderar på att ta er ut i världen men inte vågar, säger jag bara: GÖR DET! Det kommer att ge er så mycket erfarenhet och ni kommer att lära er saker som ni annars aldrig skulle göra. Hade jag inte gjort det så hade jag säkerligen spenderat en större del utav mitt liv med att fundera på hur det hade varit om jag gjort det, och vad jag skulle kunna ha gått miste om. Jag tycker att man ska passa på att vidga sina vyer innan det är försent.

Jag är nu 19 år
, och åkte dit i juni förra året ganska så direkt efter min student, då jag var 18. Jag funderar faktiskt på att åka någon annanstans i sommar och leva livet innan det är försent!


Saknar Spanien!

Jag är hon med långt brunt hår :)
Ex; hon till höger med vit klänning på kortet längst ner till höger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0