Stanna upp och fundera, om så för en sekund.

Jag vet, min uppdatering har varit den sämsta någonsin. Jag ber om ursäkt. Men eftersom jag nu fått en ny laptop i julklapp ska det förhoppningsvis bli ändring på detta.


Snart är det ett nytt år, om ungefär 27 timmar rättare sagt. Ett nytt hoppfullt år, med nya möjligheter. Det är på nyårsafton vi stolt avger våra nyårslöften som för det mesta brukar bestå av orden "ett nytt, bättre år". För visst får alla en ny chans till förbättring när ett nytt år uppenbarar sig? Det är då man ska lägga allt det dåliga som hänt i det förgående året bakom sig och sikta framåt. Det som är gjort, är gjort och det enda vi kan påverka är vår framtid. Men min fråga är; är det alltid så lätt att lägga det gamla bakom sig? Att på något sätt lägga allt det dåliga i en låda och gömma undan den längst in i garderoben? Det är lätt att säga en sak, men att agera är en annan. Det är även lätt att kasta ur sig ett löfte på nyårsafton med ett glas bubbel i handen och ett fåtal till tidigare druckna drinkar i kroppen. För just det ögonblicket känns allt bra, visst kommer det nya året att bli bättre? Men in the back of our mind så vet vi ändå att den där lådan fortfarande finns kvar, även om den ligger gömd i garderoben. Den finns där för att påminna oss. Kanske om att inte göra om de misstag vi gjort, eller att våga göra det vi tidigare inte vågat. Hur som helst så betyder ett nytt år mycket. Jag ser fram emot 2009, och jag hoppas att det ska vara fyllt av glädje och lycka. Inte bara för mig, utan självklart för alla er andra också. Det förtjänar vi alla. Alla de motgångar vi haft har förhoppningsvis gjort oss starkare och smartare. Jag vet i alla fall att mitt 2008 har inte varit det bästa. Så 2009, jag tror på dig, hoppas du tror på mig. Skål!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0